Vlieg met me mee

paperairplanescollection-6-900x721
paperairplanescollection-5-900x719
paperairplanescollection-4-900x720
paperairplanescollection-1-900x722
paperairplanescollection-00-900x721
paperairplanescollection-0-900x719
paperairplanescollection-8-900x675
paperairplanescollection-9
Toen mijn dochtertje mij een paar jaar geleden een paar verfrommelde snoeppapiertjes liet zien en zei “Ik ga die bewaren, die zijn mooi” kon ik alleen maar denken “Oh help, ze is zoals mij!”. Het werd uiteindelijk niets met die verzameling snoeppapiertjes, hoewel het eigenlijk heel mooi kan zijn: veel van hetzelfde maar toch anders. Harry Smith (1923-1991) was er een krak in, in verzamelen. Paper Airplanes: The Collections of Harry Smith: Catalogue RaisonnĂ©, Volume I is een boek van 240 pagina’s dat 251 papieren vliegtuigjes laat zien. Smith vond ze allemaal in de straten van New York. Het resultaat van 20 jaar verwondering. Ik vind het prachtig, al die vliegtuigjes. Papier dat eigenlijk bestemd was voor de prullenmand. Nu kunst. Dankzij fotograaf Jason Fulford.
Opgepikt via fubiz.net

Leave a Reply

